Blog Archive

Thursday, October 17, 2019

Buat Sendiri MInuman Detoks Organik Di Rumah Untuk Dapatkan Kulit Sihat



Minuman Detoks Organik Untuk Penjagaan Kulit Sihat



Ianya pasti hebat untuk mempunyai produk penjagaan kulit kecantikan terkini dan trendi untuk kulit berseri, tetapi ianya pasti melibatkan kos yang tinggi. Jika anda menginginkan kulit yang licin dan sihat, anda mesti merawat tubuh anda dari dalam dan bukan sekadar menitikberatkan bahagian luaran sahaja. 


Apa yang kita masukkan ke dalam badan kita dan bagaimana kita hidup memainkan peranan yang besar dalam kecantikan semula jadi kita.


Dan dengan minum air detoks adalah cara yang berkesan untuk membersihkan tubuh anda dan mendapatkan kulit yang cantik. Tetapi air minuman sahaja adalah vanila biasa, jadi mengapa tidak menambah beberapa buah-buahan organik yang lazat dan sayur-sayuran organik ke dalam segelas air anda!


Ia adalah cara yang ideal dan sihat untuk menghilangkan toksin, mengekalkan kulit terhidrasi dan membekalkan nutrien harian yang diperlukan untuk kulit yang bercahaya. Ini adalah idea penjagaan kulit yang mudah dan senang untuk dibuat di rumah sahaja.


Berikut ialah 3 air detoks penjagaan kulit organik mudah ::

 1. Air Detoks Timun, Lemon Dan Mint


Apa yang anda perlukan adalah air ditapis (12 cawan), 1 biji timun organik, lemon organik (2-3 biji bersaiz kecil), daun pudina organik (10 hingga 12 helai).

Untuk minum dengan cara yang sihat, pastikan bahan dibasuh, dihiris nipis dan dimasukkan ke dalam periuk. Cuma tambah air yang ditapis, dan dinginkannya di dalam peti sejuk selama sekurang-kurangnya 3 jam atau semalaman.

2. Air Detoks Lemon, Strawberry, Apple, Pudina, dan Cinnamon

Bahan-bahan: Air (1 - 2 liter), Lemon Organik (1 biji), Strawberi Organik (5 biji  yang dihiris), Apple (1 biji dan dihiris), Daun Pudina Organik (segenggam), Cinammon/Kulit Kayu Manis (1 sudu teh).


Untuk meminumnya, tambahkan bahan di atas ke dalam jag dan kemudian masukkan pudina dan cinammon anda sebagai hiasan!



3. Air Detoks Strawberry dan Kiwi

Tiga bahan mudah sahaja - Buah Kiwi Organik (2 biji), Strawberi Organik (6 biji dan dihiris), Air sejuk yang ditapis (setengah galon).

Untuk meminumnya, campurkan 3 bahan di atas dan biarkan jag di dalam peti sejuk selama 1-2 jam sebelum anda minum air detoks berperisa.


 Kaedah di atas adalah perlu untuk kecantikan semulajadi kerana ia membersihkan badan daripada toksin dan jika anda minum air detoks yang dipenuhi dengan buah-buahan organik yang enak dan sayur-sayuran organik, anda berada dalam perjalanan mendapat kulit yang sempurna. 


Walau bagaimanapun, jangan berhenti menggunakan produk penjagaan kulit pada kulit anda. Pertimbangkan produk penjagaan kulit semulajadi yang terdiri daripada bahan-bahan semulajadi untuk melengkapi minuman air detoks harian anda.


Selamat Mencuba!!!


No comments:

I-SINAR PENGELUARAN AKUAN 1 KWSP

  i-SINAR DIBUKA KEPADA SEMUA AHLI KWSP YANG TERJEJAS PENDAPATAN AKIBAT COVID-19 Permohonan   dalam talian  bermula 21 Disember 2020  https:...

Popular Posts